Meer RS en nieuwe GT-modellen Renault

Renault ziet het jaar 2010 graag nog iets sportiever. Daarom wordt de modelfamilie in navolging van de Twingo uitgebreid met de Clio RS Gordini en ziet tevens de Mégane GT en GT Line het levenslicht.


renaultDe Gordini-uitvoeringen zijn dit jaar terug van weggeweest. Na de opgeleukte Twingo RS-versie is het nu tijd voor de Clio RS Gordini. Gespoten in herkenbaar fel blauw en Gordini striping, een 200 pk sterke tweeliter en uitgerust met het sport chassis is de Fransoos direct herkenbaar als speciaal nummer. Het interieur van de Clio is bijpassend sportief uitgevoerd met een mix van leder, pianolak en metaalafwerking. Standaard is de scheurneus voorzien van sleutelloze toegang, Carminat TomTom navigatie, cruise control, regen- en lichtsensoren en airco. De Clio Gordini RS komt nog voor de zomer op de markt.

Mégane GT en GT Line
Speciaal voor de Mégane-familie is de GT en GT-line in het leven geroepen. De GT versie is alleen leverbaar met de 1.6 liter turbomotor met 180 pk of tweeliter diesel, en uitgedost met chassisonderdelen van de Megane RS (GT) en Megane Coupé (GT Line). Zowel de GT als GT Line zijn te herkennen aan het sportonderstel, aangepaste bumperpartij, 17 of 18 (GT)-inch wielen en RS-achtige sportstoelen met exclusieve GT-bekleding. Ook is de pedalenset uitgevoerd in aluminium en is de cockpit opgeleukt met carbon-accenten. Tot slot treffen we op de neus en achterzijde nog een GT-badge.

De GT-Line is gebaseerd op het uitrustingsniveau Dynamique en ook leverbaar met de 1.5 dCi 110 dieselmotor die is gekoppeld aan Renault's eerste automaat met dubbele koppeling, EDC. De GT en GT Line versies komen net als de gepeperde Clio in juni op de markt.

« Terug